KOOPLED-in-Eindhoven2022-a.pngKOOPLED-in-Eindhoven-ledbui.pngled-verlichting-eindhoven-l.pngbelgie-led-import-2000-20.pngkoop-le-din-eindhoven-2.png
 
  • (0) Totaal:€ 0,00
Uw winkelwagen is nog leeg

KoopLed Eindhoven, Track-lights, LED Panelen, LED Down-light, LED TL8 buizen ------Wij geven U deskundig advies en u heeft de keuze uit meer dan 600 producten-----Ook bezoeken wij onze nieuwe klanten en geven uw een deskundig advies.------- Voor installateurs, eind verbruikers, reeds 10 JAAR een begrip in de Led business.
 

Categorieën

Uw account

Container Prijzen

De prijs voor het vervoer van zeecontainers blijft maar stijgen door tegenslagen in de internationale containervaart. Na de blokkade van het Suez-kanaal en de sluiting van de Yantian-haven, kampt nu een belangrijke Chinese zeehaven met een sluiting van een terminal vanwege een coronabesmetting.

"Het is puinhoop op puinhoop op puinhoop daar in China", Vanwege een coronabesmetting is een terminal van de Ningbo-haven tijdelijk gesloten om verdere verspreiding te voorkomen. Ningbo is een van de grootste havens ter wereld.
Vorig jaar werden miljoenen containers in de nu gesloten terminal ingeladen.

"Van de sluiting van de Yantian-haven in juni hebben we nog steeds last". "Die sluiting duurde toen een week." De Ningbo-haven is sinds woensdag gedeeltelijk dicht. "Ik verwacht dat dit ook weer weken vertraging gaat opleveren."
"De impact van de sluiting in Ningbo is nog niet helemaal duidelijk, maar die zou weleens groter kunnen worden dan de sluiting van Yantian", En we hebben al een achterstand.

Productie van China naar Europese landen

Door een opeenstapeling van vertragingen stijgen de containerprijzen hoger en hoger. Sinds mei vorig jaar is de prijs voor een container van Shanghai naar Rotterdam bijna tien keer zo duur geworden. Tegenwoordig betalen importeurs 13.653 dollar voor een container van 40 ft. Voor de stijging, die begon in mei vorig jaar, kostte zo'n container nog 1400 dollar.
"Ik had nooit gedacht dat de hoge prijzen zo lang konden aanhouden" De zeevrachtprijzen gaan echt door het plafond heen.

In hoeverre de hogere containerprijs ook wordt doorberekend aan de consument, is erg afhankelijk van de goederen.
De invoerrechten worden ook hoger, omdat die deels gebaseerd zijn op voor de zeevracht." Een flinke extra kostenpost 

De eerste klanten beginnen al productie te verplaatsen naar de Balkan landen "Het begint een dramatisch verhaal te worden",

Ningbo is een belangrijke vertrekhaven voor haar producten. "Dat proberen we nu om te leiden. Voor volgend jaar moet dat nog wel lukken, maar inmiddels zitten we wel op een maand vertraging. Dat willen we gaan uitbreiden. De afhankelijkheid van China is te groot."


De stijgende containerprijzen zijn ook voor Swinkels een reden om meer productie naar Europa te verplaatsen. "Daarnaast hebben we tijdens de coronacrisis gezien dat China ook het land gewoon helemaal op slot kan gooien. Dan zitten wij zonder producten", zegt Klaver.
"Een paar jaar geleden was China daarvoor de vanzelfsprekende productielocatie. Dat is echt aan het verschuiven."